V.34 Intensivast hittills!

Tja, vad kan jag säga. Skulle egentligen haft utbildning i samtalsteknik den här veckan men tydligen så blev det för många elever. Slutade i att endast gruppcheferna får utbildningen vilket iofs är rätt så rimligt då jag kommer vara fullt upptagen med bestyr som rör fordonet då vi stannar till någonstans. Så medan de andra i gruppen är iväg på sambandsutbildning (fanns inte plats för oss förare där heller) så har vi blivit hemförlovade med full lön en vecka. Känner mig lite ambivalent till det hela... visst är det hur skönt som helst att vara ledig en vecka då jag inte haft mer än elva dagars semester det här året, å andra sidan så vill jag bara komma igång med allt!

Veckan blev ändå bra, lyckades fixa obligatoriskt tandläkarbesök som jag tidigare missat, hjälpt föräldrarna med att lägga nytt tak på bastun, spelat A&A med en kollega samt druckit vin och ätit god mat tillsammans med en väldigt nära vän! Hur skönt som helst.

Annars så känns det bra! Vi har tidigare haft en vakans i gruppen, det har varit svårt att rekrytera en någon med sjuksköterskeutbildning till gruppen. Rätt så höga krav på påbyggnadsutbildningar mm mm så det är väl inte så många som uppfyller kravspecen. Men nu har cheferna äntligen hittat en person som verkar riktigt bra och som kommer ansluta om ett par veckor.

Gruppen verkar bli riktigt bra. Alla har tidigare varit ute på mission, en del flera gånger. Delar av gruppen känner varandra sedan tidigare men det kommer knappast bli några problem! Känns som ett riktigt bra gäng, alla är lika knäppa/skadade!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0