V.33 Inryckning

Veckan började som den brukar i IntUtbE´s härliga regi... För er som inte gjort utlandstjänst så innebär det att när man rycker in så verkar det som att det är en total överraskning att cirka 350 personer ska ut för att tjänstgöra utomlands.

Måndagen bestod för min del av läkarundersökning samt uthämtning av materiel på förrådet. Har som en del vet varit lite orolig inför läkarundersökningen och synkraven, men det var precis som förra gången: inga som helst problem! Lyckades komma undan med bara tre sprutor den här gången. Ytterligare två plus två drickvaccin ska fixas, dessutom ska det tuggas malariatabletter i november... härligt härligt.... Detta trots att jag tog sju sprutor förra gången.

Förrådet på eftermiddagen... vad kan man säga... Massor av saker som inte kommit än eller som är slut. Fick till en början ut en automatkarbin som var full av gravrost och såg ut som sju svåra år. "Du vill ju bara ha en helt ny!" försökte killen i vapenförrådet. Fick bita mig i läppen och lugnt och sakligt förklara för honom att jag struntar i hur vapnet ser ut men det ska banne mig inte vara rost i det då man får ut det från förrådet. Slutade men en begagnad AK från 1987, dvs bland de första exemplaren som tillverkades i Sverige. Fick vi ut någon pistol? Nä! Ska ni ha det? Saknas tydligen x antal hundra pistoler... *sucka*

Tisdagen bestod av inskjutning av ovansagda skönhet. Fungerade förvånandsvärt bra, inget skruva och inga driftstörningar. Var klar vid lunch vilket innebar en helt ledig eftermiddag...

Onsdagen så var det brandbekämpning och täthetsprov av skyddsmask på schemat. Kan noteras att jag vid tillfället inte hade rakat mig på cirka tre månader. Masken läckte rätt så duktigt men jag bet ihop och stod där i tårgaskammaren med svidande hals och rinnande ögon, finsk SISU banne mig! Får plocka med mig masken från jobbet som jag vet är tät.

Torsdagen var ämnad åt pistolutbildning, vilket är ruskigt svårt då man saknar pistol! När de väl lånat ihop pistoler till alla så kom nästa problem, vi hade ju inga hölster. För hölstret kan man inte lämna ut om man inte lämnar ut någon pistol! Är inte Gardet underbart!?!
Eftermiddagen var åter ledig då jag redan avklarat att skottställa AK:n.

Fredagen bestod av kontraktskrivning och genomgångar, hur kommer det sig att man för andra gången i sitt liv skriver på det där kontraktet och lämnar salen med känslan av att man precis blivit rövknullad igen?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0