Sluttampen

Så nu börjar missionen att komma in på sluttampen. I mitten av maj ska vi vara avrustade och tillbaka i riket. Otroligt hur fort sju månader kan gå. Det blir bara varmare och varmare här. I natt när jag gick post hade vi 23 grader varmt mitt i natten och på dagarna har det den här veckan varit över 35 grader i skuggan varje dag. Till slut dricker man så mycket vatten så att det känns som att det kommer ut ur öronen, får smaksätta det för att kunna få i sig tillräckligt mycket.

Den gångna veckan har det blivit en hel del besök till skjutbanan. Lyckades kvalificera mig för "expert shooter" enligt amerikanska arméns statuter och häromdagen fick jag tyska "skyttesnöret" i guld. Idag var vi ute med det finska team som ska avlösa oss och sköt ytterligare. Alltid lika kul att få prova på nya saker.

Även kockarna har jobbat för fullt och igår kunde vi avnjuta grillad langust mm mm, börjar bli bortskämd och har insett att jag samtidigt tappat det sista av mina egna matlagningskunskaper. Blir så när man är iväg för mycket.

Annars är det bra här nere. Som vanligt händer det ju mer desto varmare det blir och i år har inte varit något undantag. Men vi hålelr oss skärpta ända tills vi lämnar!

/Ulven

Kommentarer
Postat av: Emma

Man får gratulera rill prisen:D

2008-05-09 @ 13:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0